En dag med Ruben och Markus.

Efter gårdagens incident, så var det väldigt stökigt här hemma.
Jag, Markus, Ruben och Sofia var väldigt duktiga och städade.
Men när Sofia hade gått hem, Markus hade lekt klart med dammsugaren och Ruben hade köpt nya glödlampor (eftersom han igår slog sönder de flesta i huset), så var det dags för oss att äta.
Efter att ha värmt de stekta köttbullarna 5 ggr i mikron och väntat i en timme på att vattnet skulle börja koka, så blir det äntligen sega köttbullar och hårda makaroner till Lunch.

Ruben : Äh, Sofie gud vad dessa makaronerna är hårda.
Markus : Nej, jag tycker att dom är aldente.
Sofie : Vadå för någonting ?
Markus : Vad då?
Sofie : Aldente ? Vad betyder det ?
Markus : Jag vet inte.
Sofie : Men du sa det nyss?
Markus : Ja, men jag vet inte vad det betyder.. Ruben, du måste väl kunna sådana italienska ord? Du har ju gått Hotel och Restaurang !

Ibland tror jag att Markus huvud bara innehåller sågspån.

image109

Kommentarer
Postat av: Anonym

Al dente betyder tugg motstånd ;) haha

2008-01-10 @ 16:29:05

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0