Pippi-Sara

Sara har idag bett mig att färga håret på henne. Hon är nu blond, och vill fortsätta att vara det.
Jag bad henne att köpa en blond färg och att sedan komma hem till mig så att vi kunde sätta igång.

Sofie :
Nämen, har du köpt samma färg som Linnéa har på sitt hår?
Sara : Ja, jag tyckte den var fin.
Sofie : Ja, det var lite tufft att det blev sådär rödaktigt.
Sara : RÖDAKTIGT?
Sofie : Ja, asså det skimmrade sådär i rött, och med dina röda pigment i håret så kommer ditt hår bli jätte rött! Säkert oranget med blandning av röda slingor.
Sara : Vah?! Du skojjar !
Sofie : Nej, nej. Du kommer säkert se ut som Pippi i håret. Fast det är ju inte säkert, jag kan ha fel.
Sara : Nej, vi lämnar tillbaka färgen !
Sofie : Näää, sluta mesa ! Vi testar, blir säkert fint.


Sara sitter nu nervöst bredvid mig och håller tummarna för att håret inte skall bli oranget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0