Svår Sofie eller Lat Linnéa?

Idag handlade vi julklappar.
Eller ja, Linnéa handlade.. impulshandlade som hon så fint kallade det.
Hittade lite här och där o köpte det.

Förra året när Linnéa frågade mig vad jag önskade mig i Julklapp
så tänkte jag mig ngt i stil med; Kläder, smycken, smink, osv osv.
När jag stod och rabblade upp allt detta så kläckte Linnéa plötsligt ur sig;
Har du en fiskskål?
Sofie :
Eh, jaa.. det har jag. Vadå då?
Linnéa : Men då köper jag ett par fiskar till dig.
Sofie : Öhh, jaha... haha ! Jo, ja just det, gör du det. (ironiskt)

Vad gör Linnéa då?
Jo, hon sätter mig på en bänk utanför djuraffären och kommer sedan ut med ett par Guldfiskar.
"God Jul ! Det här är Brittan och Börje !" Utbrast hon.
Seriöst. Jag fick ett par Guldfiskar i julklapp och jag fick inte ens döpa dom själva.
Anledningen till att jag fick sitta och vänta utanför djuraffären var så klart för att jag inte skulle se vilka fiskar det var hon hade köpt.

Vad gör Linnéa i år?
Jo, hon tar med mig in i Gina Tricot affären, frågar vad jag önskar mig.
Jag pekar på en väska, säger att den var fin.
Vad gör hon då? Hon tar väskan och går till kassan samtidigt som hon säger "Du ser inte det här va?"

Linnéa har ingen vidare fantasi vad gäller Julklappar tror jag.
Det kan ju knappast vara för att jag har en svår personlighet.

Kommentarer
Postat av: Egoina

jag vill också ha julklapp av Linnea.. men inte fiskar..

2007-12-18 @ 15:18:45
URL: http://egoina.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0