Satans Moberg !

Var Vilhelm Moberg verkligen tvungen att bli författare?
Och om han nu var tvungen att bli författare, var han verkligen tvungen att skriva SÅ TRÅKIGA böcker?
Jag sitter just nu och läser invandrarna som ska vara utläst till imorgon.
Underbart!
Jag har bara 150 sidor kvar, ungefär.
Vem bryr sig egentligen om vad som hände med Svenskarna som flyttade till Amerika på 1800-talet?
Ja, inte jag iaf !

Förstår verkligen inte hur Moberg lyckades dra ut på alla tråkiga partier o göra dom tio gånger tråkiga, och beskriva varenda lilla detalj.
"Hon vägde det stora äpplet i handen. Det vägde mer än ett skålpund trodde hon. Det var det största äpplet hon sett. Och Invandrarfamiljen åt och njöt av sin första amerikanska frukt, som var full av saft och i hettan kändes frisk och läskande i munnen"
- Kom igen... Det är ett äpple ! Vi behöver fan inte överdriva...

Jag funderade på att hyra filmen Invandrarna istället, och se den istället för att läsa boken.
Men kom sedan fram till att vi behöver ju faktiskt bara läsa cirka 200 sidor av boken, och inte hela.
Jag tror att jag hellre gör det än att sitta o kolla på en 4 timmars lång film som inte ens är bra...

Skolan dödar mig.


Kommentarer
Postat av: Egoina

var det inte utvandrarna?:S

2007-11-25 @ 22:34:57
URL: http://egoina.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0