Tattar-Sofie

Klockan är 14.17, och Sofie åker stadsbuss från skolan med Alexandra och Linnéa.
Uppjagad i alla diskusioner, kläcker Sofie ur sig, utan att tänka sig för, något som hon inte skulle ha sagt.


Sofie :
Haha, vet ni ? Jag har fått reda på att min Gammel-morfars släkt, längre bak i tiden, var tattare ! Lite kul va ?
Alexandra : Är det därför man aldrig förstår vad hon säger Linnéa?
Linnéa : Jaa, det måste vara därför.
Sofie : Haha, så snåla ni är, lägg av.
Alexandra : Linnéa, den försöker säga något igen..
Linnéa : Ja, jag märker det. Fattar ingenting.
Alexandra : Men ue, den sitter nära dig, akta så att du inte får en hemsk sjukdom eller något.
Linnéa : Shit, tänk så tar den min plånbok !
Alexandra : Ja, det är bäst att du flyttar dig.
Sofie : Amen lägg av, det är inte kul längre.
Linnéa : Förstod du Alle ?
Alexandra : Nej, jag fattar inte sånt utländskt språk.

Såhär höll dom sedan på resten av bussfärden.


Jag förstår inte vad det är för umgängeskrets jag har hamnat i.
Måste dock förklara att allt var på skoj och inget illa menat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0