Min mamma hör dåligt.


Angående förra inlägget.

Min mamma hör verkligen dåligt.
Japp, ni förstår inte hur dåligt hon egentligen hör.
För att förstå lättare kan jag förklara en liten historia om när vi skulle åka hem från en skidsemester en gång i tiden. Mamma och Pappa höll på att packa ut alla saker i bilen och dubbelkollade så att allting var med.

Mamma och Pappa är i vars en ände av hotellrummet.
Pappa : Hmm.. Pia ?! (skriker)
Mamma : Ja ?!
Pappa : Har du packat ner hårfönen ?! (skriker)
Mamma : VA ?! Vad säger du ?!
Pappa : HAR DU PACKAT NER HÅRFÖNEN ?! (skriker ännu högre)
Mamma : VA ? Vadå? Vilken blomkruka ?!

Ja, ibland är det inte lätt. Jag menar, det är ganska lätt att ta miste på orden hårfön och blomkruka.

En annan berättelse är när jag och en släkting pratade nappar en gång.
Plötsligt avbryter Mamma oss och ber oss sluta prata för hon tycker att maginfluensa är så väldigt äckligt.


Jag säger bara, SNÄLLA ge mig inte sådan hörsel när jag blir stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0