Hur det är att vara min systers lillasyster.

Någonstans mellan åldern 15 till 17 så gjorde jag mitt livs största misstag.
Jag valde nämligen samma skola, linje och inriktning som Sös.
"Haha" tänker ni, "Hon kan åka snålskjuts på sin syster och kopiera alla hennes arbeten".
Det, gott folk, tänkte jag också i början.
Men vad jag inte hade räknat ut var att med Sös skola, linje och inriktning medföljer även Sös gamla lärare...


Detta hände idag;


På en Historialektion
Lärare1 : Hur går det här Sofie, klarar du uppgifterna?
Sofie : Mjää, det går lite trögt. Men jag är trött.
Lärare1 : Jasså? Men du jag undrar en sak bara..
Sofie : Mm ?
Lärare1 : Hur hade din syster det på Jamaica?
Sofie : Jo bra... men du jag behöver hjälp med den här uppgiften..
Lärare1 : Okey, men vad gjorde hon ? Vad tyckte hon om deras livssätt?
Sofie : Jo, att det var tufft, och hon vill dit fler gånger.. Men asså du detta om Latinamerika..
Lärare1 : Jaja, men trevligt trevligt. Du får hälsa henne.


På en geografilektion
Sofie : Du, kan du förklara det här med transaktionsanalysen? Jag fattar inte riktigt.
Lärare2 : Javisst, blablablablabla (babbel)
Sofie : Okej, tack så jättemycket !
Lärare2 : Men du, hur är det med din syster? Har hon kommit hem från Jamaica än?
Sofie : Ja det har hon.
Lärare2 : Ja, hon hade tagit med sig stenar hem till mig va? Hade varit kul om hon kunnat ta med dom och kommit hit och hälsat på.


I korridoren
Lärare3 : Du, Sofie varför var inte du i skolan igår?
Sofie : Jag var sjuk..
Läraren kollar på Sofie med en konstig blick som påstår att hon ljuger.
Sofie : Det är sant ! (Det är faktiskt sant den här gången)
Läraren fortsätter att kollar konstigt på Sofie samtidigt som hon vänder ryggen emot.
Sofie : Sarah också sjuk...
Lärare3 : NÄ allvar? Är det sant? Oj så synd, hur är det med henne?


Fattar ni vad jag menar ?

Kommentarer
Postat av: n a t a l i e

haha, det låter lite jobbigt du :P

2008-02-07 @ 08:09:35
URL: http://strawberrylime.blogg.se
Postat av: Egoina

hahaha

2008-02-07 @ 17:57:07
URL: http://egoina.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0