Vår dag.


Jahapp, då sitter man här, uppklädd och fixad.
Sminket  är på plats och håret är uppfluffat.
Varför ?
För det är min och Knas 3 månadersdag.

Om jag skall vara ärlig tycker jag att det här med firandet av månadsdagar är lite könsuppdelat. I mina ögon verkar det som att bara tjejer bryr sig om den här "speciella" dagen, och killar skiter i vilket. Jag menar, när jag vaknade i morse och vände mig om i sängen för att säga "Grattis älskling" fick man tillbaka, "Ehm, ja just det, Grattis!".

Egentligen är det ju bara en vanlig dag. En dag man tillbringar tillsammans, precis som alla andra dagar. En dag som man kan hitta på något speciellt, precis som alla andra dagar. Men det är ändå en dag som symboliserar den första dag Jag och Du blev Vi. Därför tycker jag om denna dag. Inte för att vi tillbringar den tillsammans, inte för att man får presenter eller för att vi faktiskt har lyckats hålla ihop så här länge, utan för att den symboliserar oss.

Så Grattis till oss på denna egentliga icke-speciella utan vanliga dag! <3

image216


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0