Vad jobbar min pappa med?

Nu tänker jag göra min samhällsläxa som skall vara klar på måndag.
Förutom att göra 75 uppgifter skall jag dessutom intervjua någon om deras arbete.

Jag har valt att förena nytta med nöje och intervjua min pappa.
Detta för att jag hädan efter skall slippa svara "Jag vet inte" när folk frågar mig vad min pappa jobbar med och på det sättet slippa se deras häpna miner och känna mig allmänt korkad.

Det enda jag vet är att det är något med kommunen och datorer, resten fattar inte jag.
Han använder sådana konstiga ord så som "offentliga sektorn" och "produkter"  när han snackar, så jag tappar lixom tråden.

Men något säger mig att jag kommer att skriva en skitbra intervju med pappas ord, och därför inte fatta ett skit av det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0