Blod och Bajs.


Så nu är jag hemma från doktorn.
En halv liter blod tappade de mig på!
Eller nej.. men nästan.
Jag hatar blodprover. Man tror alltid att det ska göra så mycket mer ont än vad det egentligen gör, och nålen föreställer man sig vara så mycket större än vad den egentligen är. Men inte nog med att de stjäl mitt blod, de vill ha mitt bajs med! Jag skall alltså bajsa i tre koppar och lämna in till labbet. Fräscht?
Anledningen till att de vill ha mitt bajs är för att kolla så att jag inte har fått samma sjukdom som pappa har, Morbus Chron, som innebär att man måste operera bort tre meter av tarmen och börjar bajsa sex gånger om dagen.

I så fall håller jag hellre tummarna på laktosintolerans, om man nu måste välja någonting.



Kommentarer
Postat av: tati

Hahaha jag opererades med endast lokalbedövning, som bara det var 6 sprutor, plus att jag tagit 3 blodprov bara under detta året. Så gnäll inte om ett blodprov :( jag är spruträdd dessutom. Och sista gången fick jag för mig att det var blodprov i fingret, så var det i armen!! :(

2009-04-01 @ 14:00:53
URL: http://taatiana.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Den sjukdomen har vi i min familj också.. :( Jag hoppas på att det är laktos jag med! :)

2009-04-01 @ 14:18:23
Postat av: Lina

hoppas att du är frisk! att det bara är något du ätit :) all choklad kanske :P

2009-04-01 @ 23:01:52
URL: http://panil89.blogg.se/
Postat av: tati

Oj, menade inte att du gnällde. skojade med dig.. :)

2009-04-02 @ 02:19:52
URL: http://taatiana.blogg.se/

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0