90-års kalas i Sölvesborg!


I lördags hade min moster och mobror storfest i Sölvesborg! Moster fyllde 50 och morbror fyllde 40. Självklart att det skulle firas i en stor, fin lokal med alla nära och kära. Jag såg ut så här!

 

Jag hade minsann lösögonfransar, dagen till ära.

 

Det var bordsplacering. Jag, Dan och kusin Therese hamnade vid samma bord. På varje bord låg sånghäften med snapsvisor.

 

Kusin Therese var oerhört snygg i sin 50-tals frisyr.

 

Morbrors fru Pia var lika vacker som vanligt. Senare på kvällen höll hon ett sött tal till maken sin. Man kunde inte hjälpa att fälla en tår eller två.

 

Alla var på festhumör!

 

Pappa och Erik var toastmasters och stod för underhållningen.

 

Kusinerna Caroline, Therese och Sanne ställde sig i åldersordning och höll ett rimmande tal till moster Carita.

 

Kusin Caroline.

 

När alla tal var hållna, maten uppäten och benen var spralliga dansade vi natten lång. Sofie var inte i säng förrän halv 4. Men det är så det blir på våra älskade släktkalas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0