Stockholm, dag 1.


Torsdagen började med att Jag och Dan tog tåget från Malmö kl 08.17. Vi hade med oss matsäck med allt från mackor till chokladpudding. Resan tog ju faktiskt 5 timmar.

 

Väl framme i Stockholm hade det fina vädret försvunnit. Men det dök snart upp igen.

 

Kusin Caroline mötte upp oss för att ta oss till deras lägenhet där vi lämnade vår packning för att sedan ta en tripp ut på stan.

 

Där såg vi folk som gjorde lite olika saker för att tjäna pengar.

 

Vi gick till Gamla Staden och tittade även på slottet. Är man turist så är man.

 

Jag köpte en ny kjol på American Apparel. Det gjorde mig extra glad.

 

Sedan åkte vi hem till Caroline och Erik igen. De har en jättesöt etta som ligger mitt i stan.

 

Jag älskade speciellt deras kök. Det är lite sådär drömfint tycker jag.

 

I lägenheten bor även en väldigt social katt som heter Trixa.

 

På kvällen gick vi till Vasaparken. Drack jordgubbsöl och spelade kubb.

 

Erik fotograferade mig med sin superbra kamera när jag hoppade studsmatta. Sedan blev det kyligt och vi traskade hem. Vi skulle ju upp och shoppa tidigt dagen efter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0