En smula glädje.


Idag tar ungdomarna i Landskrona studenten.
De springer runt i samma skola som jag gick på och tar farväl av de kära mattanterna. De skriker, hoppar och sjunger av glädje. Deras fina mössa bär de stolt och kläderna som varit utvalda så länge sitter som smack. På Rådhustorget i staden ställer de sig på tur och försöker sjunga "Sjung om studentens lyckliga dar", men det blir mest glädjeskrik. Därefter springer de ner till sina nära och kära, får blommor och en skylt med en bild på dem när de var små. Den där känslan att äntligen slutat skolan, att vara vuxen och stor. Den känslan är obeskrivbar. En hel dag då all fokus är på en själv och alla kommer för att fira ens glädje. En underbar dag.

Jag saknar den känslan. Jag saknar den dagen.
Var glada dagen ut, säger jag! För snart hamnar ni på Burger King precis som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0