Midsommar i bilder.


När midsommar kom hade jag äntligen bestämt mig för vilken klänning jag skulle ha, den från Nelly. Dessutom hade jag blommor i håret. Är det midsommar så är det.

 

Vi hade lite välkomstdrinkar prydda med sugrör och stjärnfrukt.

 

Alla var somriga och fina.

 

Folk hade köpt med sig blommor som vi fint satte på borden.

 

Anna var på plats och bar fluga dagen till ära.

 

Vi hade knytkalas och det blev väldigt mycket god mat! Allt från sill och potatis till kyckling och räklåda.

 

Vi prydde maten med Sverigeflaggor.

 

Ute i trädgården hade vi satt upp tält och dukat. Självklart var man tvungen att sitta ute en dag som denna!

 

Vi åt och hade mysigt.

 

Vi sjöng till och med en och annan snapsvisa!

 

Jag hade köpt små paraplyer som vi hade i våra drinkar!

 

Det blev lite extra roligt att dricka dem då.

 

Ida fick också ett paraply, bara för att hon är så snäll.

 

Sös hade bakat en jättegod midsommartårta som jag glömde fotografera! Fin och god var den i vilket fall som helst.

 

Vi hade tyvärr ingen midsommarstång. Istället klädde vi tältets stänger i björkris, men vi struntade i att dansa runt dem.

 

Jag drack smultronvin nästan hela kvällen och upptäckte sedan att min tunga var röd.

 

Annars hade vi mest roligt.

 

Tramsade.

 

Och var fina.

 

Dessutom dansade vi och festade långt in på natten! Eller, till klockan var 01 ungefär. Sedan var det dags att sova.

 

Nästa morgon hittade vi denna byggnad i köket och insåg, med en smula huvudvärk, att det var dags att städa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0