Halv 8 hos mig.

Igår blev det inte så många bilder tagna. Jag och Dan sprang runt som yra höns och försökte bli klara med maten. Men här har ni i alla fall en bild på förrätten! Eller ja, när vi har ätit upp den. Glömde nämligen att fota den. Men det var i vilket fall som helst tarteletter med crème fraiche, majonäs, räkor, ägg, rödlök, rom och dill! Bredvid, på tallriken, lade vi en skiva citron.

 

Det fina gänget! Vi fick flytta in köksbordet i vardagsrummet, då vi aldrig hade fått plats i köket. Men det gick hur bra som helst!

 

Här har vi en lite småsuddig bild på varmrätten! Fläskfilé, potatisrosor, baconlindade haricots verts, kantareller, brunsås och gelé! Mmmm!

 

Till efterrätt gjorde vi en chokladmousse som vi serverade med jordgubbar!

 

Idag ser det ut så här hos oss! Men det är snart rent här igen! Jag blev ganska nöjd med gårdagen. Vissa saker kunde gått bättre och andra sämre. Det skall i alla fall bli skönt att bli uppassade hos de andra. Dessutom är det spännande att se vad de bjuder på och vem som vinner!


Kommentarer
Postat av: jawnas

Åh, jag vill också! Men har en tråkig pojkvän som inte gillar sånt :(

2011-08-06 @ 21:09:57
URL: http://jawnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0