Stockholm; Dag 2.

På fredagen gick Caroline i skolan och Erik jobbade. Jag och Dan fick alltså promenera runt helt själva i stora Stockholm! Det gick hur bra som helst. Klockan elva på morgonen stod vi redo för att shoppa på Drottninggatan.

 

Vi besökte givetvis Beyond Retro! Men det blev ingen klänning därifrån den här gången.

 

Det blev en kjol från H&M istället!

 

Dan hade GPS i mobilen. Den hjälpte oss att inte tappa bort oss.

 

Vi hamnade på ett torg där de hade fina blommor, kantareller för halva priset och extra söta jordgubbar. Eller, det stod det på skyltarna i alla fall.

 

Men vi traskade vidare! Jag måste erkänna att det blev väldigt mycket tittande och väldigt lite shoppande den här dagen. Faktum är att jag endast köpte EN kjol. Jag vet, applåder.

 

När vi kom hem hälsade vi på Carro och Erik, satte oss på deras takterass och njöt av att solen hade kommit fram.

 

Det var väldigt många luftballonger ute!

 

Vi vinkade till dem! Hej, hej!

 

På kvällen var vi på en indisk restaurang som hette Guru. Där åt vi oss supermätta på Nanbröd och grytor!

 

Därefter gick vi till en pub som hette Gården. Men vi stannade inte så jättelänge. Vi var ganska trötta efter maten.

 

Kvällen avslutade vi med en film som vi somnade till. Inte för att den var tråkig, utan för att vi var så himla trötta. Det var en väldigt händelserik och fin fredag.


Kommentarer
Postat av: BondeLisan

Åh ser verkligen ut som att ni haft supermysigt! :D

Du får btw ursäkta mig på Maxi!xD haha! Jag blev så chockad att jag visste varken vänster lr höger!

Som att se en kändis ju! ;)

Du får en bloggkram så får du låtsas som att du fick den i butiken! Haha! ;D

2011-08-29 @ 20:52:36
Postat av: Sofie

Haha dummis! Du var hur bra som helst på Maxi :) Jag hade bara trevligt! Kram på dig med! :)

2011-08-30 @ 05:57:07
URL: http://svarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0