Tesses examensfest.

I lördags åkte hela lilla familjen upp till Bromölla för att fira att min kusin Therese tagit examen!

 

Dan var självklart med.

 

Tillsammans med många andra.

 

Det var ett perfekt väder för att vara ute! Först aningen molnigt men sedan sken solen. När det är sommar och fest är det nästan obligatoriskt att ha burkdrickan i en sådan här balja!

 

När alla hade kommit var det dags att äta! Goda smörgåstårtor bjöds det på. Dessutom fanns det hur mycket som helst att välja mellan. En tårta för de som inte äter fisk, en för de som bara äter fisk (som mormor hade gjort) och en för de som inte äter något kött alls. Jag smakade lite av varje, men jag är ju lite utav en allätare.

 

Efter några snapsvisor var det dags för tal! Det pratades om att Tesse nu var en färdigutbildad låg- och mellanstadielärare och hur bra det passar henne. Det håller vi med om. Tesse är en väldigt kreativ människa som alltid är rolig att umgås med samtidigt som hon står fast vid sina principer och är lite utav en perfekt hemmafru. En blandmänniska helt enkelt och sådana tycker vi väldigt mycket om!

 

Efter talet åt vi lite till. Det var ju så jädrans gott.

 

När alla hade ätit upp och vi hade minglat lite var det dags för Tesse att öppna sina presenter!

 

Hunden Hary hjälpte till.

 

Därefter var det dags för kaffe och fika! Vi var ju redan så himla mätta efter smörgåstårtorna men en och annan cupcake kan man väl klämma ner! Så det gjorde vi, tillsammans med en och annan chokladboll.

 

Sedan är det ett litet glapp med bilder men det blev i alla fall mörkt och vi fortsatte att sitta ute i tältet! Där sjöngs det om en man som hade en väldigt stor lem (3-4 fot om jag inte minns fel), spillde rödvin på min svart/vita klänning (som, tack vare kusinerna Tesse och Carro, gick bort i tvätten) och skällde på taxibolaget som hade glömt bort en bokning. Dessutom pratade vi om att föda barn och skickade sms till 118 800 för att fråga vilka vi var. Svaren stämde inte helt kan jag meddela. Till frukost dagen efter fick jag smörgåstårta! Mer perfekt än så kan det ju faktiskt inte bli.


Kommentarer
Postat av: Therése

Du är för söt, kära kusin <3

2011-08-03 @ 17:08:22

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0