Drömmen om Paris.

En solig vårdag i Maj. Jag vill bara hålla din hand och gå på gatorna i en stad där jag aldrig varit förut. Spatsera på Champs-Élysées och köpa en skiva av en artist som jag aldrig någonsin hört men kommer att älska mer än någonsin. Kanske packa en picknick-korg, sätta sig i Champs de Mars och titta på Eiffeltornet. Ligga i gräset, känna solen värma kinderna och höra fåglarna kvittra.
Eller kanske så regnar det. Då vill jag springa runt med ett nytt paraply och känna doften av blöt asfalt. Precis som de gör i gamla filmer. Kanske äta en croissant på ett litet café med rödrutiga bordsdukar. Jag vill andas in storstadsluften och längta sådär lagom hem, som man ibland gör när man är utomlands.
Det spelar egentligen ingen roll vad vi gör. Vi hade kunnat sitta på hotellrummet, titta ut genom fönstret och öva på skolfranskan medan vi beställer från roomservice. Bara vi någon dag, kanske inte imorgon eller om ett år, åker till Paris.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken underbar text! (:

2011-10-31 @ 18:50:01
URL: http://www.missbigben.devote.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0