En lördagkväll med trerätters middag.

I lördags gick jag och Dan hem till mamma och pappa för att umgås och äta trerätters middag!

 

Jag och Dan stod för förrätten; Ryska blinier! Fast vi fuskade och gjorde vanliga plättar istället, med crème fraiche, rödlök och rom på. Några fick dock vara utan rom då Sös och Christoffer inte tycker om "fiskbebisar".

 

Dan-Banan.

 

Vi satt ute i mammas och pappas uterum där det var fint uppdukat! Det är himla mysigt att man fortfarande kan sitta där, fast att det börjar bli kallt ute. Så länge man sätter på värmen klarar man sig fin, fint.

 

Så var det dags att äta!

 

Till varmrätt hade mamma och pappa lagat oxfilé med hasselbackspotatis, brunsås och kantareller. Dessutom hade jag bett om rödkål till, så det fick jag! En himla god höstmåltid.

 

Till efterrätt blev det chokladmousse toppad med riven choklad. Här blev vi fruktansvärt mätta. Men allt skulle ner!

 

Så tittade vi på Robins medan vi smälte maten.

 

Sedan satt vi och pratade och umgicks resten av kvällen tills jag och Dan gick hem vid ett-snåret. Det var vår mysiga familjemiddag!


Kommentarer
Postat av: M

Det såg inte helt fel ut!! :-)) Puss

2011-10-17 @ 12:49:59

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0