Dagens två klantiga saker.

- Dan lagade mat och öppnade en låda i köket för att ta bestick. Jag stod och pratade med Dan, hade ryggen vänd mot lådan och stängde den samtidigt. Plötsligt hör vi ett ordentligt skrik och jag vänder mig hastigt om. Jag har klämt Isas tass i lådan! Hon försöker dra sig loss, skriker och fräser. Dan öppnar lådan snabbt och Isa springer iväg. Jag letar upp henne och kollar på henne. Ingen skada skedd, tack och lov. Hon haltar inte eller något.

- Några timmar senare spyr Nima på golvet medan jag och Dan sätter på en film. Jag skall sedan gå till toaletten och tittar på TV:n samtidigt som jag går. Plötsligt tar jag ett ordentligt kliv RAKT I spyan! Hela min fot är helt nedkletad med kallt, vått kräk som består av tuggat torrfoder och katthår. Mysigt. Så himla mysigt.

Nu skall vi titta klart på filmen. Den senaste Underworld, om någon undrar!

Kommentarer
Postat av: jawna

Jobbigt när de ska upp och snoka när man öppnar lådor! Har klämt Zeldas tass en gång så, man ser ju inte när de står under en öppen låda :(

2012-04-23 @ 23:27:36
URL: http://jawnas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Man kanske skulle överväga det där med katt en gång till..:)

2012-04-24 @ 17:16:32

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0