Efter fyra år.

Vi har haft vår beskärda del, du och jag. Vi vet ju det. Vi har varit lyckliga och olyckliga, nykära och trötta.

Du älskade mig när jag var 18 år, drack för mycket vodka och somnade i din säng. Du har älskat mig när jag har varit trött på livet och när jag har velat flytta till Paris för att bara komma iväg. Du har älskat mig en söndagsmorgon med otvättat och tuperat hår, en rastlös fredag och en vild lördagkväll. Du har älskat mig trots mina svek och trots mitt tvekande. Du har stöttat mig i mina dåliga stunder och skrattat med mig när det behövts. Under fyra år har du alltid varit säker och älskat mig villkorslöst. Du har pratat om vår framtid och hur bra det kommer att bli när vi sedan tar examen. Du har alltid varit här. Varit här och älskat mig.

Det enda jag kan göra är att försöka älska dig tillbaka. Älska dig precis lika mycket som du alltid har älskat mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0