Stockholm, Dag 3, Måndag.

Dag nummer 3 i Stockholm var en måndag och den stora dagen för kusin Carolines uppvisning! Dagen började dock med att jag och Nathalie tog oss in till stan för lite shopping!
 
Sedan mellanlandade vi på hotellrummet för att göra oss i ordning!
 
Nathalie hade sin superkamera med sig och hjälpte mig att ställa in mitt dumma fokus som inte har velat som jag velat. Nu funkar det alldeles utmärkt minsann! Så tack så hemskt mycket Nathalie!
 
När vi var klara och fina begav vi oss till Carolines skola! Hon utbildar sig på Björn Axén och denna kväll skulle de har en uppvisning med en rad fräcka frisyrer de gjort. Här har vi moster, kusin Therese och Nathalie!
 
Fina mormor var ju också med!
 
Caroline, jag och Therese bakom kulisserna innan föreställningen!
 
Det bjöds dessutom både på snacks och vin innan föreställningen! Det är ju inte sådant man säger nej till!
 
Så var det en snäll människa som erbjöd sig att ta foto på oss! På den första bilden skymtar dessutom Carro fram också! Jag är alltid lite tveksam när någon annan skall ta bilder med min kamera. Jag vill helst göra alla inställningar själv och sådär först. Är ju inte alltid bara att trycka ner knappen liksom.
 
Så var det dags för föreställningen!
 
Therese var spänd!
 
Fina Nathalie med hennes jag-kickar-asset-ur-din-kamera-kamera!
 
Vi väntade och gjorde oss beredda med kameran!
 
Så började showen! Temat var "A tribute to..". Denna frisör valde att hylla Kiss till exempel.
 
Många fräcka och fina frisyrer visades!
 
Så var det dags för Carros modeller! Carro hade hela fem modeller och hade valt att hylla livet.
 
Så. Himla. Fint. Visst dog ni när ni såg modellen med den blonda buren? För det gjorde jag. Hon är fruktansvärt duktig. Tänkt att man kan göra allt detta med hår? HÅR! Nej. Fruktansvärt fint.
 
Frisören själv!
 
Så såg vi några andra frisyrer, som till exempel en lampskärm.
 
Så gick alla modeller upp och visades tillsammans med frisörerna och i slutet tackades alla!
 
Efter visningen träffade vi Carro för att krama henne och berätta hur duktig hon är!
 
Därefter gick vi vidare för att äta lite och hamnade på en pub i närheten. Där ville servitören ta ett kort på oss. Så det fick han väl! Här är vi i alla fall.
 
Den sista bilden jag tog denna kväll var den här! Vi hamnade nämligen sedan på en bar där ljuset var fruktansvärt dåligt och det gick inte att fotografera. Men därefter åkte vi hem, trötta och glada. Dagen efter åkte vi hem till Skåne igen. Men den dagen skall ni också få se en liten glimt av! Men så här såg i alla fall dag tre i Stockholm ut. En mycket, mycket fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0