Torsdagen en hantverkare hälsade på.

Idag ringde det på dörren klockan 8 på morgonen och jag och Dan gjorde som vi brukar när vi ligger och sover. Ligger kvar. Det var antagligen en försäljare, tänkte vi. Klockan 11 ringde det på dörren igen. Denna gång stod jag i duschen. Dan öppnade och det var en hantverkare som skulle byta vår garderobsdörr. Vi hade ingen aning om att han skulle komma idag och jag låste dörren till badrummet.
Där fick jag sitta i en kvart, i handduk på toaletten, tills hantverkaren var klar. Jag smörjde in armar och ben i lotion, plockade mina ögonbryn och borstade tänderna extra noga. Allt för att tiden skulle gå. Nu känner jag mig renare än någonsin. Men tänk om jag hade fått stanna i köket istället under tiden? Det hade ju inte funnits någon mat kvar i kylen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0