Mysfredag.

Igår hade jag och Dan bestämt oss för att ha en myskväll och laga en god middag.

 

Jag hade köpt tulpaner! Det var ju trots allt fredag.

 

Danis!

 

Vi hade bestämt oss för att laga hummer! Nu får ni tyvärr inte se hur det såg ut när vi gröpde ur denna bjässe. För tro mig, det hade varit en syn. Vi kastade nog mer än vad vi åt.

 

Vi hackade hummern och blandade den med vitlök, persilja och smör. På med ost och in i ugnen! Till detta hade vi stekt bröd med olja och oregano. Ungefär som förrätten på nyårsafton. Vi blev något besvikna på hummern dock. Förlåt, men kräftstjärtar är godare och dessutom mycket billigare.

 

Men det gjorde inte så mycket. Efter maten kom min lillebror och vi tittade på film. Det var vår mysfredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0