Sista kvällen.

Just nu sitter jag på en restaurang vi varit på så många gånger förut och dricker snaps vi har fått in gratis. Det är fjärde gången vi är i detta land, bor på denna ö och äter på dessa restauranger. Vi vet inte när vi kommer att komma tillbaka men antagligen kommer det inte att bli nästa sommar. Vi kramar om servitörerna som vi lärt känna vid förnamn och säger att kanske, kanske ses vi nästa år. Vi är bruna, har solglasögonmärken runt ögonen och jag har läst ut min bok om fyra flickor på 50-talet. Antagligen har jag gått upp två kilo men det bryr jag mig inte om. För jag har varit på semester i 14 dagar, har bruna, nakna ben och har använt varje klänning i min garderob. Det är med ett visst vemod jag sätter mig i bilen imorgon och åker hem till vänner, Burger King och 17-graders värme. Men visst skall det bli skönt att komma hem alltid, tänker jag, samtidigt som det hade varit skönt att stanna här en vecka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0