Fars dag och kalkonmiddag.

I söndags var det ju fars dag och jag och Dan traskade hem till mina föräldrar för att gratta pappa. Väl hemma hos mamma och pappa bjöds det på hembakad tårta!
 
Den var himla god. Precis som allt annat mamma lagar.
 
Så fick pappa sina presenter! Vi fyra barn hade lagt ihop till godis, slips och aftershave-saker.
 
Så umgicks vi några timmar och började sakta men säkert laga kvällens middag. Kalkon stod på menyn! Jag var så himla sur för Dan var tvungen att sitta vid datorn hela kvällen, då han hade en inlämningsuppgift som skulle lämnas in samma kväll. Jag är väl kanske inte alltid jätteförstående, men är samtidigt så himla trött på att alltid vara ensam och underhålla mig själv. Men skolan går ju först, det är ju så.
 
Så åt vi mycket och länge! Jag älskar rödkål. ÄLSKAR det.
 
När klockan var 20.00 tittade vi på Solsidan och därefter åt vi ost och kex istället för en söt efterrätt. Det passade oss såklart alldeles utmärkt. Efter maten började jag, Carl, Christoffer och Sös spela vollyboll inomhus med en ballong. Det gick sådär för mig. Jag kom sist. Men så såg i alla fall vår fars dag ut! En mysig liten familjekväll, helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: M

Ja, det var mysigt att ha er hemma!! Puss

2012-11-15 @ 10:29:16

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0