Risotto på rester.

Idag hade jag ingen aning om vad vi skulle äta till middag och jag orkade inte gå och handla. I kylen fanns det paprika, tomat, lök och zucchini som skulle bli gamla om jag inte använde dem strax. Så jag bestämde mig för att laga en risotto! Avorio-riset hade jag också hemma, så det passade perfekt. Recept på en vanlig risotto står på sidan av kartongen.
 
Jag började med att hacka paprikan, löken och zucchinin och fräste dem. Jag brukar strunta i vinet och smöret när jag gör risotto. Jag ersätter vinet med vatten och smöret behövs inte tycker jag för det blir så krämigt ändå.
 
Så lade jag två tärningar hönsbuljong i 8 dl vatten och hällde i pannan. Det fick koka tills vattnet var borta. Därefter hällde jag i tomaterna och tillsatte peppar.
 
Jag brukar egentligen strunta i att tillägga ost, men idag hade jag västerbottenost hemma. Så en smula sådant fick det bli! Inte för mycket dock.
 
Så var det klart! Snabbt, enkelt och helt gjort på rester. Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0