En helg i Varberg.

I lördags klockan 11.00 åkte jag och min stora familj till min faster och hennes familj i Varberg! Vi var framme runt 13-snåret, då det tar cirka två timmar att köra upp. Vi började besöket med en fruktansvärt god lunch! Pastasallad!
 
Sös kunde tyvärr inte följa med upp, men annars var hela familjen samlad. Det är inte så ofta som det händer längre. Vi är ju en väldigt upptagen familj på 7 personer och då blir det lätt att alla inte kan samtidigt.
 

Efter lunchen beslutade vi oss för att ta en liten promenad och titta på Varberg! Det var soligt och jag var glad!
 

Elin, Jag, Dan, Carl och Christoffer bestämde oss för att gå ner till lekplatsen som inte ligger långt ifrån min fasters hus. På denna lekplats spenderade vi många timmar när vi var mindre. Den här stora gungan är fortfarande lika rolig, kan jag meddela.
 

När det var slutlekt mötte vi upp med mamma, pappa, faster Eva och Pär och fortsatte ner mot havet. Det blåste en del, men det var mysigt ändå.



Jag och Elin hittade en gigantisk gräshoppa. Eller vårtbitare. Eller något.
 
Så gick vi hem igen, för att spela musik och umgås.
 
När det var mörkt och klockan var åtta var det dags för middag! Kycklinggryta med ris!
 
Dan, pappa, Carl och Christoffer!
 
Kvällen får avslutas med en bild på Pappa och faster Eva! Vi pratade och hade roligt, åt en jättegod efterrätt och när klockan var tolv var det dags att sova!
 
Dagen efter tittade vi på lite gamla kort och pratade om hur farfar hade det när han var yngre. Här är ett fotografi som min gammelfarfar tog på min gammelfarmor någon gång 30-talet. Jag älskar att titta på gamla fotografier. Jag menar här sitter min gammelfarmor Mathina på sin balkong i Teckomatorp någon gång på 30-talet och min gammelfarfar passar på att ta ett fotografi. Vi kan se möblerna, hur de bodde och till och med hennes ansiktsuttryck. Det är helt enkelt så himla fint. Och det får avsluta en väldigt mysig och fin helg med våra kära släktingar i Varberg!

Kommentarer
Postat av: Egoina

Vilken vacker bild! Du borde trycka den på canvas :D

2012-09-20 @ 16:16:23
URL: http://egoinas.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0