Dagen Sös fyllde 25 år.

I lördags dukades det upp med långbord och färgglada servetter, för det var minsann Sös födelsedag! Inte vilken födelsedag som helst heller, utan 25-års dagen!
 
Jag och Dan anlände lite tidigare för att hjälpa till med alla förberedelser.
 
När gästerna sedan började anlända bjöds det på tilltugg och fördrink!
 
Joakim var en av gästerna som anlände! Jag fick passa på att smygfotografera honom medan han knöt sin sko.
 
Sös och kusin Therese! Tesse var inte blek, jag hade bara ställt in kameran på alldeles för mycket ljus.
 
Det var fint väder så vi kunde vistas utomhus!
 
Jennie!
 
I början var det endast släkt och en del av Sös vänner som var med. Det skulle bjudas på middag och sådär, så resten av vännerna fick anlända till efterrätten istället. Men så är det när man känner alldeles för mycket folk och vill att alla skall förgylla ens födelsedag.
 
Här har vi min faster och min moster på samma bild minsann!
 
Sanne och Marvin.
 
Danis var häftig i mina solglasögon!
 
Niclas, Sarah och Philip!
 
Sös var fin i nyfärgat hår och en ny klänning! Precis som det skall vara när man fyller år.
 
Bandet BOSS var också med på festen! Men vad gjorde dem där? Ja, det får ni se längre ner i inlägget!
 
Sös hade lagat en massa, massa god mat. Hon är duktig på att laga mat den där Sös.
 
Så var det dags att äta!
 
Jag hade älskade kusin som bordsdam! Det är ju inte helt fel. Dan håller på att svepa en snaps där bak. Tror jag?
 
Stefan började leka med min kamera och tog den här bilden! Jag älskar den här bilden. Jag och Therese ser lika vettskrämda ut båda två. <3
 
Så höll pappa tal om hur Sös är som person och med några berättelser från när man var liten. Sådant är alltid roligt att höra!
 
Därefter ställde vi oss upp och skålade för Sös.
 
Jag, Carl och Christoffer höll tal för Sös. Vi rimmade om hennes personligheter och skojade! Därefter sjöng vi alla fyra barn en låt vi skrivit till mamma. Det var nämligen så att Sös inte kunde vara med när mamma fyllde 50 år, och därför kunde vi inte framföra den låten då. Så detta blev en sen "vi älskar dig mamma och grattis till dina 50 år"-låt. Det jobbiga är att jag är så himla känslig och lätt börjar gråta mitt i allt. Jag är i alla fall fruktansvärt glad att mina kusiner Therese och Sanne fotograferade under tiden! Tack!
 
Marvin var nöjd!
 
Så blev det kväll och fler fina personer började droppa in.
 
Runt halv tio presenterade pappa ett liveband. Nämligen BOSS!
 
De spelade i ungefär en timme och vi alla stod och lyssnade. Sista låten var "Twist and shout" och då var det många som gick fram och twistade! Jag var barfota och slog i fötterna ungefär tio gånger i stenar, men det gjorde liksom ingenting. Inte när man kan twista utomhus en sen agustikväll i sin egen trädgård till ett liveband.
 
En del gäster gick hem vid tolv medan andra stannade till fyra på morgonen. Sös öppnade paket och vi filosoferade om olika världsproblem. Halv fem var jag i säng och sov till alldeles för länge dagen efter. Men det är väl så man skall fira en viktig födelsedag? Det tycker minsann jag i alla fall. Tack fina Sös för att du var en underbar värd och tack alla som var med och delade kvällen med oss!

Kommentarer
Postat av: M

Det var många bilder, men så var det också en lång fest!! :-) Tack för den fina sången!! Puss

2013-08-20 @ 07:59:36
Postat av: Sara W

Vad mysigt och trevligt ni ser ut att haft de. Tycker det var jätte synd att vi inte kunde komma och fira Sarahs födelsedag :(

2013-08-20 @ 21:33:10
Postat av: Ivan H

Ser helkul ut ju! Grattis i efterskott Sarah :)

2013-08-24 @ 10:00:57

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0