En Decemberlista.

Tänkte att vi måste ha en lista såhär i December för att summera året! Här kommer den.
 
Hur kommer du att fira in det nya året?
-Med fina vänner, god mat och alldeles för mycket bubbel. Vi skall vara i Landskrona i år och det skall bli så himla skoj!
 
Mat du aldrig smakat tidigare som du gjort i år?
- Tror det är sylta faktiskt! Dans mamma hade gjort egen sylta som jag fick smaka, den var god!
 
 
Vad är det bästa som har hänt det senaste året?
- Klurig fråga, men det absolut bästa är nog att trots förra årets kris så beslutade jag och Dan oss att ge vårt förhållande en till chans och jag är så fruktansvärt lycklig över det. Jag har nog inte varit såhär kär och lycklig på länge. Det var ju bara en vanlig 4-års kris och inget särskilt som hände. Men det är svårt när man har varit tillsammans så ofantligt länge och ingenting nytt liksom händer. Tycker det är mycket viktigt att man ändå försöker hålla ut när personen är så himla mycket värt det.
 
Vad har givit dig mest ångest?
- Två saker! Den ena är att jag går sista året i skolan och att jag snart har tagit examen och skall vara vuxen helt plötsligt. Att ta ansvar är ju något en projektledare gör vardagligen och det är nog det läskigaste som finns. Den andra saken är att många vänner och bekanta börjar skapa familjer och gifta sig. Just det är ju så fruktansvärt ångestladdat när man själv känner sig som en 18-åring som vill dansa tills solen går upp och dricka bubbligt, sött vin varje helg.
 
Vilket har varit det mest förvånansvärda?
- Det mest förvånansvärda var när min bästa vän berättade för mig att hon var gravid. Det var det mest förvånansvärda på heeeela året. "Vem av alla dina bästa vänner menar du då?" undrar ni. Det tänker jag inte säga förrän hon säger att det är okej. Men jag tror att de flesta av er har era aningar. Jag är i vilket fall som helst väldigt glad för hennes skull! Nu ser jag fram emot en vinter/vår med bebisgos och att få känna på små fötter och händer.
 
 
Har du besökt några platser du aldrig besökt tidigare?
- Nja, vi var ju i Alanya i Turkiet med Markus och Mathilda. Men där har jag varit innan. Men gud vad tråkigt! Mitt liv kretsar bara runt Löddeköpinge, Åhus, Sölvesborg och Malmö tydligen.
 
Det klädesplagg du använt mest detta året?
- Mina mörkblå jeans. De har jag använt nästan varje dag känns det som. Måste snart köpa nya.
 
 
Din största förändring?
- Jag har klippt snedlugg och har sedan April tränat tre gånger i veckan. Annars ser mitt liv ut ungefär som vanligt. Bortsett från att jag läser det sista året i skolan.
 
Ditt bästa köp detta året?
- Jag måste, måste, måste säga min MacBook Air och min iPhone 5s! Vem visste att jag skulle bli så hooked på apple-produkter?
 
Vilket är årets bästa sommarminne?
- Jag har två stycken! Ett när vi dansade barfota i min mammas och pappas trädgård till tonerna av "Twist and shout" på Sös 25-års fest, och ett när vi dansade kring midsommarstången i Kågeröd på midsommar.
 
 
Hur hoppas du att det nya året kommer att bli?
- Jag hoppas att jag kommer att skriva ett bra och roligt examensarbete som jag sedan får godkänt på. Jag hoppas att min praktik i Malmö kommer att vara rolig och att jag kommer att trivas. Sedan vill jag gärna ha ett jobb jag trivs med när jag tagit examen och att jag och Dan tjänar mycket pengar så att vi kan börja spara till ett hus. Annars får det gärna vara så som detta året har varit, fullt med överraskningar och mycket kärlek.
 

Kommentarer
Postat av: SaraW

Så kul att få läsa lite om ditt sammanfattande år :D Jag tror att ditt nya fantastiska år. Kommer att bli minst lika bra som detta om inte ändå bättre :D Du kommer klara av skolan galant och du kommer säkert få de jobb du vill ha. För du är så duktig och drivande. Du ska inte ha ångest för andra i din omgivning ska gifta sig eller ha barn och massa annat. För du/ni tar allt i er takt som ni vill ha. Er tid kommer sen och då kommer ni ha det precis som ni vill :) Säkert hur bra planerat som helst som du gärna vill ha de :D Samtidigt kan jag verkligen förstå att det kan vara ångest över det hela. Men försöker verkligen inte ha det! Lova mig de!! Är så glad att jag får vara en del av ditt liv :D Älskar dig så min bästa vän <3

2013-12-12 @ 22:45:33
Postat av: Jaana

Yay, bra år :) Såååå himla fint att du och Dan "fann tillbaka" till varandra igen <3

2013-12-13 @ 21:37:24

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0