Julbak och julbord.

Igår förmiddag åkte jag hem till den här fina och glada tjejen för att julbaka lite!
 
Lussebullar och kokostoppar med saffran och apelsin stod på dagens agenda! Carro stod för lussebullarna och jag för kokostopparna.
 
Så satte vi igång med bakandet!
 
Allting blir så himla mycket enklare med en sådan här bakmaskin! Nu har ju inte jag det, men vad skönt det var att slippa knoda degen.
 
Medan degen jäste gav vi oss på kokostopparna och HAHA säger jag bara. Vi hade alldeles för lite kokos i, så kokostopparna resulterade i kokosflan istället. Men de var mycket goda! Så jag tänkte att jag skall göra en ny sats till julafton, dock med en aaaning mer kokos i.
 
Så fortsatte vi med lussebullsbakandet. Det blev hela 30 stycken! Perfekt att ha i frysen. Mycket goda var de också.
 
Så drack jag och Carro glögg, åt kakor och pratade världsproblem tills det var dags för mig att bege mig vidare. Jag skulle ju som sagt på julbord med familjen!
 
När vi hade ätit klart och var mätta och runda gick vi hem igen och tittade på film. En väldigt mysig söndag måste jag säg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0