Julfirande dag 3 - Lillejulafton.

I måndags var det Lillejulafton och då skulle vi fira jul med Dans släkt hemma hos Dans kusin. Det var så fint och juligt dukat!
 
När alla hade kommit satte vi oss till bords för att äta lite julmat. Här har vi Angelica!
 
Ursöta Loke!
 
Julmat för tredje dagen i rad, nam nam!
 
När vi hade ätit upp satte vi oss i sofforna för att vänta på tomten. Här har vi Tova, Dans brorsdotter!
 
Dans kusin Annika har ett så himla fint hus. Stort, vitt och fräscht samtidigt som de bevarat det gamla liksom. Mycket fint helt enkelt.
 
Och så kom plötsligt tomten! Så himla synd att Dan missade hela julklappsutdelningen. Han var nämligen ute och höll renarna, eller köpte tidningen, eller något.
 
Så himla kul med julklappsutdelning. Speciellt för barnen!
 
När alla julklappar var utdelade, tomten hade åkt vidare och Dan kommit tillbaka var det dags att öppna alla klappar. Pappret revs upp och slets itu och man fick finfina saker.
 
Vissa saker var självklart lite roligare än de andra.
 
När vi hade öppnat alla paket och tackat alla, var det dags för Dans farmors hemgjorda risgrynsgröt! Så himla god. Jag fick dock ingen mandel och kommer väl därför inte få gifta mig detta året heller. Mycket dåligt måste jag säga. När vi ätit upp tackade vi alla för en fin lillejul och åkte hem. En så himla mysig tradition som jag hoppas att vi kommer att fortsätta med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0