Kokostoppar med saffran och apelsin.

 
Så tänkte jag visa kokostopparna jag gjorde igår! Receptet hittade jag i ICA:s receptblad och det du behöver är:
 
- 50 gram smör
- 1/2 g saffran
- rivet skal av en halv apelsin
- 2 ägg
- 1 1/2 dl socker
- 200 g kokos
 
Först sätter du på ugnen på 150 grader. Därefter smälter du smöret och rör ner saffranet. Låt det sedan svalna. Rör därefter ihop ägg och socker i en bunke som du sedan blandar ner kokoset och röran med smöret och saffran. Låt smeten sedan svälla i cirka 10 minuter. När det är klart klickar du ut smeten till toppar på en plåt pch så in i ugnen cirka 25 minuter! Klart! Busenkelt och himla gott. Då vet ni vad jag skall ta med mig till mormor på Julafton.

Kommentarer
Postat av: jawna

Fina de blev! Har också testat det receptet (fast glömde apelsin), supergott :)

2013-12-21 @ 13:44:27
URL: http://jawnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0