Parmiddag med knytkalas.

I lördags skulle jag och Dan få finbesök så vi dukade upp fint i vardagsrummet!
 
Jag fick äntligen visa upp mina fina tallrikar från IKEA!
 
Så kom finbesöket! Sara, Neja och Rebbe tog med sig sina pojkvänner över för lite middag.
 
Till en av våra tjejkvällar glömde Rebbe köpa glutenfria kex till Neja och lovade att gottgöra henne. Rebbe lovade att Neja skulle få både glutenfria kex och glutenfria semlor och det fick hon! En fin liten förlåt-dikt också!
 
Neja blev glad och nöjd! Så var hela glutenfria-kex-grejen förlåten!
 
Så var det dags att äta! Istället för att endast en person skulle stå för all mat anordnade vi ett knytkalas den här gången. Alla hade alltså bidragit med något. Här har vi Ivan och Robin!
 
Kycklingfilé, klyftpotatis, sallad och sås! Nam nam.
 
Danis!
 
Redo att äta!
 
Jag fotograferade Nejas tallrik istället då jag hade svämmat över min med sås. Det såg nämligen inte lika aptitligt ut.
 
Så åt vi!
 
Jag var glad och hade fruktansvärt platt hår! Platt hår som måste klippas nästa vecka!
 
Efter middagen var det dags för efterrätt! Chokladpudding med grädde och bananer givetvis.
 
När vi hade ätit upp var det dags för lekar! Både Med andra ord och Charader! Charader är så himla roligt och det var så himla spännande. Dock förlorade det Bästaste laget i stan mot dumma Manpower. Men vi får ta revansch en annan gång! När klockan var fyra på natten gick de sista gästerna och jag och Dan somnade bums. Jag älskar mina vänner. De är knäppa, roliga och fina samtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0