Min lugg.

Jag fick en förfrågan om jag inte kunde visa hur jag stylar min lugg, och visst kan jag det! Jag har haft lugg så himla länge och i så himla många omgångar. Så jag vet att det kan vara riktigt jobbigt om man inte får till den som man vill. Så här gör jag!
 
Först och främst blöter jag ner luggen på något sätt. Antingen så tvättar jag hela håret eller blöter endast luggen. Det är ju beroende på behov så klart. Sedan låter jag den självtorka lite. Det är viktigt att den inte torkar helt utan fortfarande är fuktig.
 
För sedan fönar jag luggen och borstar undertill samtidigt!
 
Såhär! Det tar lite några gånger innan man får till tekniken. Men det brukar bli bra ändå.
 
Efter föningen ser det ut ungefär såhär!
 
Och då plattar jag till den lite eftersom jag alltid har ett och annat bångstyrigt hårstrå som står lite här och var. Sedan är plattången perfekt att böja till luggen med.
 
Förstår ni hur svårt det är att fotografera och platta luggen samtidigt? Fruktansvärt svårt. Men här ser ni att jag böjt till den lite i alla fall!
 
Därefter borstar jag igenom den lite så att den ser lite mer naturlig ut.
 
Därefter sprayar jag med det här sprayet! Men inte alldeles för mycket så att luggen blir alldeles blöt. Utan lagom, ungefär. Det är bättre att spraya i omgångar dessutom, för att se till så att den stannar där den skall vara.
 
Därefter sminkar jag mig, fixar resten av håret och voila! Redo för ännu en dag! Hoppas min dokumentation har varit till någon hjälp i alla fall! Det blir ju inte alltid som man tänkt sig och det är ju klart att man kan ha en dålig hårdag. Men ibland får man göra det bästa av situationen, helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0