Emelies och Philips bröllops- och 25-årsfest.

Emelie och Philip har precis gift sig och de har dessutom fyllt 25 år båda två. Det skulle givetvis firas! Så i fredags åkte vi ut till Kågeröd för en helkväll. Vi hade köpt en brudbukett till Emelie. Såhär såg den ut!
 
Brudgummen Philip!
 
Vi började med fördrink!
 
Emelies och Philips hund heter Björne. Han är lugn och hur gosig som helst.
 
Så höll Philip ett "välkomna hit"-tal och det var dags för mingel!
 
Niclas!
 
Jennie!
 
Emelie och Philip hade fått en massa "Grattis till bröllopet"-kort, men det bästa kortet var ändå det ovanstående som de hade fått från Emelies bror och hans sambo. Dan hade lätt varit den bästa mördarpartnern om jorden hade blivit invaderad av zombies. Så vi har ju fritt fram i alla fall.
 
De hade fyllt en liten pool med vatten och lagt i en massa dricka. Dan säger att jag badade där på natten sedan. Men jag har faktiskt inga minnesluckor. Så jag kan säga att det gjorde jag minsann inte.
 
Så kom det lite mer folk.
 
Niclas hade bunkrat upp med snaps! Som vanligt.
 
Sarah och Niclas!
 
Så var det dags för mat!
 
Frida och Lina!
 
Jag och Dan hade gjort ett sånghäfte till festen. Ingen fest utan sånghäfte!
 
Jag var mycket stolt! Och just det, jag bytte om till en annan klänning precis innan vi åkte iväg.
 
Det är jobbigt det där med kläder. Men jag blev nöjd tillslut.
 
Nam, nam för mat!
 
Vi välkomnades till bords. Ser ni utsikten? Helt idylliskt.
 
Sös var toastmaster och höll tal!
 
Det fina brudparet!
 
Vi hade roligt och lyssnade medan alla höll tal.
 
Fina människor!
 
Björne och Idefix lekte i trädgården sålänge!
 
Så var det Sarahs tur att hålla tal!
 
Syskonen Emelie och Daniel.
 
Här har vi Nara! Nara är 6 månader gammal och är dotter till Emelies kompis Frida. Hon skulle givetvis vara med och festa!
 
Adilson och Lina!
 
Så var det dags för paketöppning!
 
De fick många och fina saker!
 
Bebisgos!
 
Fina Emelie!
 
Så åkte jag, Jennie och Emelie till Svalöv för att hämta Dan som hade jobbat. När vi kom tillbaka var det dags för efterrätt!
 
Brudparet!
 
Sarah hade bakat tårtor som var så himla goda! Fina var de också.
 
Fina Danis!
 
Så fortsatte kvällen såhär ungefär och klockan tre körde vi hem. Det var en väldigt trevlig och fin kväll fylld med kärlek, vänskap och många skratt! Tack Emelie och Philip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0