En kortfattad söndag i Sofies liv.

I söndags vaknade jag upp trött efter gårdagens festligheter och bestämde mig för att jag minsann inte skall ligga på soffan hela dagen. Så jag tog på mig mina nya shorts och traskade ut i det fina vädret!
 
Fina, fina sommar. Jag vill inte att det skall bli höst än. Klädesaffärerna behöver inte plocka fram höstens nya mode riktigt än känner jag. Det är faktiskt inte augusti förrän imorgon!
 
Så traskade jag hem till den här fina gården! Här har jag bott i 19 år. Jag lärde mig cykla på denna uppfart och jag har skrapat mina knän på denna asfalt. Inget känns så hemma som mammas och pappas hus.
 
Så landade jag tillslut här!
 
Och bestämde att här skall jag vara resten av dagen. Så det var jag. Jag solade, läste och badade.
 
På kvällen kom både Dan och Sös också över och hela familjen var då samlad. Så då passade det perfekt med en familjemiddag med grillning! Därefter badade vi lite till och sedan gick vi hem och sov. En perfekt bakis-och-trött-söndag om jag får säga det själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0