Nu och då, genom min webbcamera.

Jag satt och tittade igenom mina bilder som jag tagit med min webbcamera. Dessa bilder började jag ta när jag köpte min dator, för tre år sedan. Jag tänkte vi skulle ta en titt! Det är inte klokt hur mycket man kan förändras på tre år!
 
Här är jag 20 år gammal. Lite yngre, lite sötare och mycket blondare. Älskar hur jag hade min lugg på den tiden. Sådär 60-tals-inrullad. Fast jag trivs himla bra med hur jag har min lugg nu också.
 
På den tiden körde jag ganska hårt med min 50-, 60-talsstil. Jag älskar ju fortfarande allt som är 50- och 60-tals inspirerat, men känner kanske inte att jag behöver visa det på samma sätt längre.
 
Så en dag förälskade jag mig i Zooey Deschanel och färgade håret mörkt igen. Mina blonda dagar var förbi. Nu ville jag bli mig själv igen. Jag ville likna min egen familj och kände att jag var trött på de slitna, blonderade topparna.
 
Men uppenbarligen hade jag inte riktigt kommit på vilken form min lugg skulle ha. HAHA! Alltså. NEJ. Frisören som klippte min lugg så borde skämmas. SKÄMS!
 
Hellugg blev snedlugg, återigen. Jag hade förövrigt nästan alltid uppsatt hår.
 
Men när det väl var nedsläppt var det sanslöst kort! Okej, kanske inte jättekort. Men mycket kortare än idag. Jag älskade förövrigt att locka mina toppar inåt. Det blev en härlig 60-talskänsla återigen.
 
Jag färgade mitt hår lite rödlätt!
 
En dag hade vi flyttat till Löddeköpinge igen, jag lockade mitt hår och gick på Landskrona Karneval!
 
Vi fick Isa och min lugg växte ut!
 
För att sedan klippas igen. Luggens form börjar här bli bättre. Men alltså fortfarande, nej.
 
Jag gick på inflyttningsfest och var 40-talsklädd!
 
Fick glasögon och började odla mitt hår. Äntligen.
 
Till sommaren såg det ut såhär! Yey! Lite längre och lite mörkare.
 
Min lugg fick äntligen en form som jag trivdes i! Det var så himla roligt då folk i skolan började säga "OJ vad bra du passar i lugg!" och jag tänkte att ja men det har jag ju haft hur länge som helst? Men så som den åkt fram och bak hela tiden är kanske inte det så himla konstigt.
 
Jag fick nya glasögon!
 
Och jättelångt platt hår! Jag lovar, jag plattar ALDRIG mitt hår. Endast luggen. Jag blir nästan irriterad, så platt det är.
 
Sedan helt plötsligt gick jag till en annan frisör och såg ut såhär! AAAAH!! Aldrig mer. Skall aldrig klippa mig hos någon annan än Eva igen. Jag funderar på att klippa mig hos Reginas kompis Emmy. Hon är jätteduktig. Men eftersom jag är så nedrans kräsen så vetitusan om jag vågar gå till någon annan igen. Om jag flyttar till Kiruna så kommer jag ändå ta flyg, tåg, buss och cykel hit för att klippa mig hos Eva. Nej, aldrig igen.
 
Och här har vi mig idag! Ja, kanske inte just idag. Men för någon vecka sedan! Fortfarande mörkhårig och luggen har inte fått vara snelugg på ett bra tag. Det är skönt när man tillslut hittar en stil som man trivs med. Men det är väl så. Allt förändras med åren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0