Det där med att vara student.

Idag är en sådan dag då jag är så himla trött på att vara fattig. Jag är så himla trött på det. Jag känner mig så fruktansvärt snål när jag inte vill lägga ut en massa pengar på utekvällar eller en taxi ner till stan. Jag är inte snål egentligen, jag är bara extremt fattig. Det är en vecka kvar till lön och mitt vardagskonto är nästan tomt. För det som inte går till mat, räkningar och busskort, det måste sparas.
 
Jag välkomnar sommaren mer än någonsin. Jag vill jobba mycket, tjäna ordentligt med pengar och kunna handla vilken klänning jag vill bara för att jag kan. Jag längtar tills jag får ett heltidsjobb helst på en reklambyrå, kan köpa en lägenhet i Malmö och kunna äta på restaurang även om det bara är onsdag. Jag saknar känslan jag hade innan jag började studera. Känslan att vara fri och inte så himla bunden som jag är nu. Utan känslan att kunna göra vad jag vill, bara för att jag känner för det.
 
Ett år till, det är allt jag har kvar. Ett år av äggmackor och halvfattiga tacosbord. Ett år av att endast välja de absolut viktigaste filmerna att se på bio, för att man inte har råd att se alla man skulle vilja se. Sedan kan jag leva livet igen, precis så som jag vill.

Kommentarer
Postat av: Jaana

Du är inte snål! Du har dåligt med pengar och är duktig på att prioritera :) Jag bara stänger av förnuftet och betalar för taxi/drinkar för att sedan inte ha råd med mat resten av veckan. Hahahah.... Sorgligt ändå.. :D

2013-05-20 @ 21:20:15
URL: http://jawnas.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0