Halloweenfest 2013.

Okej, då har jag nog samlat mig tillräckligt för att gå igenom lördagens bilder utan att dö av totalångest. Jag drack för mycket, Dan drack för mycket och hela kvällen slutade i drama för vår del. Någon gång måste man lära sig att man inte är 18 år längre och att det inte är okej att bete sig därefter. Så igår hade jag den värsta ångest-illamående-huvudvärksdagen någonsin. Men idag skall vi titta på fina bilder från en trevlig fest med vänner!
 
Som ni vet klädde jag ut mig till 20-tals Flapper. Såhär fräsch såg jag ut i början av kvällen! Det var så himla kul för vissa frågade mig vad jag skulle vara och om jag hade klätt ut mig överhuvudtaget. Nej, jag brukar gå omkring med en fjäder på huvudet svarade jag då.
 
Och så begav vi oss hem till mamma och pappa där festen skulle vara. Vi förberedde en massa snacks, som vi senare under kvällen upptäckte att vi hade köpt alldeles för lite av. Det tog liksom slut redan klockan 21?
 
Fina Dan var Clark Kent! Så himla fin.
 
Christoffer var "The Dude" och Carl var Clint Eastwood.
 
Vi dekorerade med allt möjligt från pumpor och spindelnät, till ballonger och maskeringstejpsgubbar på golvet.
 
Så började det droppa in folk som viking, Austin Powers och blodtörstiga vildar.
 
Men Sös alltså. HAHA. Ja, hon var utklädd till mig. Hon hade köpt en likadan klänning som jag har, satt upp håret som jag brukar ha det och köpt liknande glasögon. Gick runt och marknadsförde min blogg gjorde hon också! Så himla roligt tycker jag.
 
Niclas var GB-Gubben!
 
Jaana var typ djävul och djävligt snygg!
 
Neja var Isdrottningen eller White Witch från Narnia.
 
Lars såg ut såhär och blev sjukt besviken över att vi kände igenom honom direkt.
 
Så började vi bli några stycken!
 
Ola var Hulken och hade målat hela sig själv grön!
 
Vi hade en jägare och en gangster på festen också! Det får man inte glömma.
 
Sarah var Hello Kitty och söt!
 
Johan och Rebbe var så himla söta och fick lätt 2:a priset i vår tävling! Johan var Gru och Rebbe var en minion ur filmen "Despicable Me". SÅ himla, himla fina.
 
Nodis var en vampyrprinskrigare på häst!
 
Emelie var Jigsaw-dockan ur filmen Saw och vann vårt "Bästa utklädnad-pris". Så himla roligt när folk verkligen går in för det.
 
Alida och Elias! Katt och V for Vendetta-mask.
 
Det minglades runt.
 
Clark Kent, Flapper, Minion och Gru!
 
Ivan var grottmänniska och Sara var Zebra!
 
JB, Ruben, Neja och Robin!
 
Malin, Markus och Micke!
 
Älskling och jag!
 
Sedan kom tvillingarna Will Smith och Will Smith.
 
Vi hade en Pink Lady och en död Fredric också på besök! Desirée var så himla fin och hade gjort jackan själv och allt!
 
Coola och suddiga trion!
 
Dekoration!
 
Camilla och Skåne!
 
Så kom kronprinsessan Caroline och gjorde oss sällskap!
 
Sedan glömde jag bort min kamera och pappa kom hem och var utklädd till Heisenberg i Breaking Bad. Bästa Heisenberg-minen förövrigt och jag var i säng halv fyra. Dagen efter kunde jag inte gå ur sängen förrän klockan 16 och idag har jag bestämt mig för att jag inte skall dricka på en månad. Jag känner att jag behöver rena min kropp efter en himla massa festande på sistone. Jag känner också att jag vill satsa på träningen och på skolan nu på ett tag, och helt enkelt försöka lära mig att ta det lugnt. För jag är ju en sådan person som blir fruktansvärt rastlös när jag inte gör någonting, medan min kropp bara skriker efter vila. Så nu gör jag det, jag skall ta det lugnt. Det betyder ju inte att man inte kan ha roligt ändå. Det var i alla fall en trevlig, men rättså lugn fest. Det roligaste på hela festen var när 15 pers samlades i vardagsrummet och hoppade runt till Avicis "Hey Brother". Då mådde jag riktigt bra ska ni veta. Tack alla för en mycket fin kväll och tack för att det var så många som ville komma!

Kommentarer
Postat av: Jaana

Superfina bilder! Så kul när alla klär ut sig!

2013-11-05 @ 15:05:20
Postat av: evelina

Hej! skulle bli jätteglad om du kunde svara på var isdrottningen fått tag i sin krona :)??

Svar: Hej! Jag tror faktiskt att Linnea (aka isdrottningen :) hade gjort den själv! Tror hon tåg ståltråd och så lampor eller något :)
Sofie

2014-05-06 @ 23:18:03
Postat av: Anonym

Hej
Vi är ett gäng som skulle vilja klä ut oss till GB gubben, var har Niclas fått tag på sin utklädnad. Vet att detta är år sedan men skulle bli tacksam för hjälpen att ta reda på detta. Tack!
Skicka till [email protected]

2018-03-04 @ 22:35:33

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0