Monica Z.

Igår var jag och Neja på Bio och såg den fantastiska filmen Monica Z. Filmen handlar om Monica Zetterlund och utspelar sig på 60-talet. Den tar upp faktorer som hur hennes karriär var, hennes drickande och ständiga sökandet efter en man. Jag tycker själv att filmen var väldigt gripande. Inte bara historien om Monia Zetterlund utan också hur filmen utspelar sig. Kläderna, frisyrerna och musiken, allting känns väldigt genomtänkt och är mycket fascinerande. Jag måste dessutom hylla Edda Magnason som spelar Monica. Hon spelar fruktansvärt bra och har dessutom verkligen fått till sin dialekt! Det kan inte vara lätt att gå från grov skånska till rikssvenska.
 
Nej, en fantastisk film helt enkelt som jag anser att ni genast skall gå och se. Jag hade gärna velat se den igen kan jag meddela.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0