Allt är paj.

Det känns som det enda jag äter och lagar nu för tiden är paj. Jag älskar ju paj, men det kanske börjar bli lite tråkigt. Igår gjorde jag i vilket fall som helst köttfärspaj!
 
Min köttfärspaj är ganska enkel. Det som jag alltid har i är turkisk yoghurt och sweetchillisås och sedan brukar jag variera resten av innehållet. Jag brukar alltid strunta i osten dock eftersom jag alltid får ont i magen av ost. I vilket fall som helst så hade jag paprika, lök, körbärstomater och köttfärs såklart i pajen. Pajskalet gör jag på fullkornsmjöl då det alltid blir extra krispigt då.
 
Serveras med vitlökssås och sallad! Omnom. Och idag skall jag baka 5 pajer till ungefär. Vi skall ju ha kalas på lördag och jag får ju förbereda ordentligt nu i veckan så jag slipper stå med allt dagen innan. Kommer vara så sjukt trött på paj i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0