Årets första kräftskiva.

Så var det plötsligt augusti och alla vet ju vad det betyder. Kräftskiva, såklart! Jag kollade runt med mina kära vänner och de flesta kunde den 4:e augusti, på en måndag! Varför inte liksom? Så jag dukade upp i kräftskiveanda i vardagsrummet. Vi skulle bli hela 11 personer.
 
Kräfthattar, servetter, konfetti och vimplar måste man ju ha när det är kräftskiva!
 
Så började mina fina tjejkompisar anlända en efter en.
 
Såsom Jaana, Desirée, Louise och Amanda!
 
Och Rola.
 
Och Carro såklart!
 
När jag öppnade dörren för Neja så började jag skratta. Vi hade nämligen tagit på oss samma jumpsuit! Så himla kul!
 
Byxdressen kommer från H&M och är mycket bekväm, tycker jag och Neja i alla fall.
 
Så blev det dags för maaat!
 
Sallad.
 
Baguetter.
 
Två olika pajer som Des och Louise hade bakat.
 
Ost, kex, vindruvor och MASSVIS med såser! Ja, kärftor också såklart. Omnom.
 
Så satte vi oss för att äta.
 
Hej, hej allihopa!
 
Den här maten alltså <3 Har längtat hela sommaren.
 
Rebbe, Carro med sol i ansiktet och Neja som skålar på ett fint sätt.
 
Så åt vi mycket och länge. Vi struntade i efterrätt eftersom vi visste att vi skulle bli så himla mätta och istället hade Jaana och Sara köpt med sig chips och godis. Det är så bra med knytkalas!
 
Så hängde vi lite på vår balkong eftersom det var 58 grader inomhus. Eller, nästan i alla fall.
 
Så spelade vi "Med andra ord" tills den sista bussen skulle gå (som var vid 23.55 :( ) och då var det dags att avsluta kvällen. Fler fester på vardagskvällar åt folket tycker jag! Vi förtjänar att förgylla våra sommarkvällar så mycket som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0