23 December, Lillejulafton.

I tisdags var det ju lillejulafton och som vanligt brukar vi då fira jul med Dans familj och släkt. Detta året var vi hemma hos Dans storebror och hans familj. De hade dukat upp ett stort långbord i vardagsrummet.
 
Strax efter att vi anlänt blev det dags för mat. Mmmm!
 
De hade dukat så himla juligt och fint med grankvistar och allt.
 
Här har vi den kalla maten! Jag glömde tyvärr bort att fotografera den varma maten. Det var helt enkelt för gott och behövdes förtäras genast.
 
När vi hade ätit upp kom Tomten och hälsade på! Tova och Loke fick en massa, massa presenter.
 
Fast vi andra hade varit rätt snälla också och fick med en del saker.
 
Så var det såklart dags att öppna paketen.
 
Loke försökte skjuta på mig med sin låtsaspistol, det gick sådär. Jag dog några gånger men liksom återuppstod sådär magiskt.
 
Så blev det dags för Dans farmors hemgjorda risgrynsgröt! Vi har knappt ätit någon gröt i jul, så det blev ett litet lyft nu när vi hade tröttnat på all den andra maten.
 
När vi ätit upp var det sedan dags för mig och Dan att bege oss hemåt. Det var ju julafton dagen efter och vi skulle gå upp tidigt. Men tack Ola och Angelica för ett fint arrangerat julfirande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0