Årets första julbord och Saras födelsedag.

I lördags var vi bjudna hem till Sara och Ivan för att fira Saras födelsedag. Eftersom det är december passade de även på att bjuda på ett ordentligt julbord. Verkligen ordentligt.
 
När vi anlände hade de dukat upp med fyra olika sorters glögg, peppakakor, ädelost och lussebullar. OH, så gott!
 
Fina människor hade samlats för att umgås lite, vilket var roligt! För en gångs skull kunde alla komma och det var ingen som skulle någon annanstans. Det är inte ofta det händer!
 
Sara och Ivan hade dukat upp långbord med riktigt juligt tema. Det var SÅ fint!
 
Jag som älskar julen var alldeles kär i deras pyntning.
 
Till och med granen hade de klätt.
 
Så var det dags för mat!
 
På julbordet hittar vi julskinka, korv, köttbullar, prinskorvar, rödkål, brunkål, brusselkål, kycklingklubbor, pressad potatis.
 
Ägg, sill, räkor, bröd, kex, ost, och så vidare! Otroligt mycket, eller hur?
 
Alltså dör på den här goda maten. Längtar tills jag skall äta julmat nästa gång.
 
Här är min tallrik med min otroligt goda mat.
 
Danis åt och ville inte posera framför kameran.
 
Så åt vi tills vi svimmade, ungefär.
 
Efter att vi hade ätit så umgicks vi i några timmar och då glömde jag att fotografera. Men sedan var det i alla fall dags för efterrätt!
 
Sara hade bakat pepparkakskladdkaka. MMMM, säger jag bara. Det är lika gott som det låter.
 
Till pepparkakskladdkakan serverades saffransgrädde, som passade mycket bra till. Juligt om något!
 
Neja, Carro, Marica och Sara!
 
Lilla Elise som bara är 3,5 månader var också med på festligheterna! Sötnos.
 
Sedan var det dags för Sara att öppna paketen.
 
Molly var glad.
 
Och alla lyssnade medan Sara läste upp vem presenterna var från.
 
Neja och Robin.
 
Sara fick fina presenter bland annat det svarta Tine K-fatet ni ser i bakgrunden och så den här superfina bilden på Alicia.
 
Resten av kvällen gosade vi med Saras katter.
 
 Och umgicks! Klockan 01 kände vi att det var dags för oss att åka hem. Tack så hemskt mycket fina Sara och Ivan för ett jättefint, välplanerat och otroligt gott julbord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0