Julfest med Eminent i Köpenhamn.

Igår anlände jag klockan 11.30 hos Eminent i Malmö. Det var nämligen dags för lite julfest! Vi började med bubbel och pepparkakor på kontoret.
 
Och fortsatte vidare mot Köpenhamn där vi skulle hänga hela dagen.
 
Vi började med lite tapas till lunch. Otroligt gott.
 
När vi hade ätit klart åkte vi vidare till Köpenhamns Designmuseum, där vi skulle kika lite på deras utställning.
 
Det fanns en massa fina saker.
 
Jag älskade bland annat den här urgulliga tavlan.
 
Jag fick prova en stol som var alldeles lagom stor. Kanske borde ha en sådan i vardagsrummet?
 
När vi var klara på designmuséet åkte vi vidare till en liten bar som heter Ruby. De hade inrett en lägenhet som en bar, vilket var så himla mysigt!
 
Jag började med en drink som hette "Spice and everything nice". Bästa namnet och mycket god!
 
Sedan fortsatte jag med en Ruby Daiquiri. Jag som inte är superglad i strawberry daiquiri tyckte att en daiquiri med rabarber var mycket, mycket godare. Inte så isig och kall liksom.
 
När vi druckit upp var det dags för middag! Då åkte vi till restaurangen Mother för lite pizza.
 
Det fanns massvis att välja mellan.
 
Här har vi Sarah och Lotta!
 
Så fick vi in lite bruschetta med olika sorters pålägg.
 
Och så var det dags för pizza! Jag beställde en Marinara med ansjovis och oliver. Hur jag äter pizza? Jag tycker det är så onödigt att äta kanterna eftersom det ändå är innehållet man vill ha. Så jag äter bara det som är i mitten och låter alltid kanterna vara. Det känns bara så onödigt att fylla magen med deg som bara smakar bröd, när allt gott finns i mitten.
 
Sam!
 
Så åt vi efterrätt och när vi hade ätit upp var klockan plötsligt 21.00 och då tyckte jag att det var dags att åka hem. Tack bästa Eminent för en fin onsdag och God Jul!

Kommentarer
Postat av: Amanda

😍 Vad nice!

2014-12-18 @ 12:12:41
Postat av: jawna

Håller med Amanda, fan vad nice!

2014-12-18 @ 14:18:26
URL: http://jawnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0