Mistel, tomtekrans och en förlovningspresent.

Jag har julpyntat lite mer här hemma. Jag har nämligen alltid velat ha en mistel hemma och igår när jag hittade en i den lokala ICA-affären så slog jag till.
 
Nu hänger den i dörröppningen in till köket och är fin. Den hade dock behövt ett rött band så att det blir lite juligare. Det får jag fixa senare.
 
Så nu kan man ställa sig där och be om en puss. Alldeles perfekt ju!
 
Såhär ser det förresten ut när man skall knacka på hos oss! Det måste självklart vara lite juligt även i trappuppgången.
 
Därför har vi hängt upp den här gamla tomtekransen från Ullared. Den är kanske inte 100% vacker, men den uppfyller sitt syfte.
 
Under tomtekransen står en ljuslykta som jag och Dan fick i förlovningspresent av Annika och Göran. Hur snällt?
 
Den står också vid dörren och jular upp stämningen lite. När julen är över får den flytta in igen. Tack så jättemycket Annika och Göran för den fina presenten! Nu är vi nog helt klara med julpytningen tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0