Parmiddag i Skurup.

Igår tog jag och Dan en buss och ett tåg för att åka till Skurup och hälsa på Rebbe och Johan. Det tar ungefär 1,5 timme att ta sig från Lödde till Skurup med kollektivtrafik och allting gick relativt smidigt. Jag tycker det bara är så fantastiskt att jag och Dan fortfarande håller kontakt med våra nära och kära trots att de inte bor runt hörnet från en längre. Det är minsann äkta vänskap det.
 
Jag var lagom trött efter en jobbdag men såklart peppad inför kvällen.
 
Så anlände vi till Rebbe och Johan. De hade findukat med servettringar och allt.
 
Vad vaaaar det vi skulle äta?? Tänkte vi för oss själva. Det såg så spännande ut på bordet!
 
Till och med hemgjord coleslaw var framdukad.
 
Rebbe och Johan bor så himla fint att jag dör en smula. "Här flyttar jag in" sa jag till mig själv.
 
Männen vid spisen, jo man tackar ja.
 
Fina Rebbis!
 
Så dukades det fram ännu fler grejer..
 
Och så var det mat! Vi skulle äta pulled pork! Sååå himla gott. Köttet hade varit i ugnen i SJU timmar. 7!! Helt galet gott.
 
Såhär åt jag min. Nam nam.
 
När vi hade ätit upp och höll på att sprängas av mätthet satte vi oss i soffan för att småtitta på melodifestivalen.
 
Rebbis igen!
 
Till efterrätt blev det glassufflé! Nam nam nam igen. Sedan var jag världens hemskaste gäst och somnade i soffan. Men så går det när man har jobbat 7 dagar i sträck, tränat en massa och ätit aaaalldeles för mycket mat. Jag och Dan tog tåget hem klockan två och var hemma halv fyra! Idag sov jag tills klockan var 12. Så himla utvilad just nu och har tittat på en massa avsnitt av Gossip Girl. En fruktansvärt mysig kväll med finfina vänner! Jag har en så himla tur som har så fina vänner som står ut med mig. En massa cred till dem!

Kommentarer
Postat av: Rebbe

Tack för en jättemysig kväll! Hoppas vi kan göra om det snart igen :). Till något helt annat; varför är jag så himla ofotogenisk? Haha!

2014-02-03 @ 10:51:27

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0