Saras babyshower.

Så kommer inlägget ni alla väntat på, inlägget om Saras babyshower! Var beredda på en bildbomb.
 
Sara skall få en liten flicka och hade knappt köpt något rosa till sitt barn. Det här med att "man måste ha rosa till flickor och blått till pojkar" är vi egentligen ganska emot. Men, eftersom Sara knappt hade lagt några pengar på klänningar, blommigt och rosa till sin dotter kände jag och Neja att vi skulle gå all in med rosa, lila, vitt och rött. Så "gulligull-flickigt" det bara gick alltså!
 
Neja och Marica matchade fint in med rosa plagg!
 
Jag målade mina naglar rosa och vi hade 50-talssugrör med rosa ränder. Älskar't!
 
Så började det komma folk och de hade med sig finfina presenter! Rebbe hade gjort en blöjtårta! OH, så fin alltså.
 
Finfina gäster!
 
Så fick vi besked om att Sara var påväg och vi började att hälla upp fördrinkarna, som inte var något annat än alkoholfri jordgubbscider.
 
Så anlände finaste Sara! Oh, lyckan alltså!
 
Maten dukades snabbt fram. Det blev smörgåstårta, ost och kex! Så himla gott. Smörgåstårtan beställde vi på Smörgåshörnan i Malmö. De har jättegoda smörgåstårtor till bra pris!
 
Sara fick såklart ta först. Precis som det skall vara.
 
Alla var glada och sugna på smörgåstårta!
 
Alla flockades runt maten. Haha, älskar Nejas ansiktsuttryck på den första bilden.
 
Många, fina människor i vårt lilla vardagsrum.
 
Så åt vi mycket och länge. Det här med att vi verkligen tog det rosa temat på allvar förresten, vi kanske gick lite långt? Till och med krimskrams på bordet och namnlapparna var rosa.
 
När vi ätit upp var det dags för frågesport med barnfrågor! Alla tre lagen var otroligt duktiga. De hade ganska stor koll, tillskillnad från mig. Jag kunde nästan ingen fråga. Tur att det var jag som hade facit.
 
Lek nummer 2 var att alla tog med sig en bild på sig själva när man var liten och sedan skulle Sara gissa vilken bild som tillhörde vem. Här var Sara så otroligt duktig. Hon gissade rätt på alla utom två personer som hon hade bytt bild på. Helt otroligt! Det var ju ganska svårt.
 
Så var det dags att äta tårta! Tårtan bakade jag helt själv minsann! Bästa Neja dekorerade dem. Hon skriver så otroligt fint. Jag hade aldrig fått till en så bra text på tårtan. Det hade inte ens varit läsbart om jag hade skrivit.
 
När Sara skulle öppna alla paket satte vi oss i sängen och tittade på. Sara är otroligt bra på att gissa vad det är i varje paket, så därför fick hon göra det innan hon öppnade dem. Även här var hon helt otroligt bra, gissade rätt på väldigt många paket! Den här giraffen fick Sara av mig. Den är köpt på imfairtrade.se och stödjer rättvis handel. De har finfina produkter. In och kika!
 
Sara och Alexandra är ungefär lika långt gågna i sin graviditet, det skiljer bara en vecka. Här står dem med sina fina magar!
 
Så åt vi gräddbullar, mätte Saras mage och tittade på hennes fina presenter hon fått av alla fina människor. Det var en så himla trevlig kväll full med vänner och kärlek. Nu väntar vi på lilla "A" som ska komma snaaaaaart! Dagen efter min födelsedag faktiskt. Men hon får gärna komma tidigare! Jag skall minsann lära henna allt jag kan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint ni gjorde det för henne!! Och du...det går väl ganska snabbt!! ;-) (Djungelboken) Puss

2014-02-13 @ 09:25:38

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0