Nejas möhippa: Del 1.

Okej, nu har jag gått igenom 255 bilder och har redigerat dem och valt ut de bästa. Så håll ut med mig medan vi går igenom den här långa och så OTROLIGT roliga dag! Dagen kommer att delas upp i två inlägg.
 
Så blev det lördag och dags för både Nejas möhippa och Robins svensexa. Vi skulle allihop samlas hemma hos Robins föräldrar i Kågeröd för att sedan kidnappa Neja och Robin hemma hos dem. Jag fick hälsa lite på Alicia innan festligheterna började.
 
Klockan var 10 på morgonen och folket började flockas.
 
Fina Marica som är höggravid och snaaart ska få barn! Ska bli så himla spännande!
 
Så gick vi runt och hälsade på alla.
 
Fina Carro, Sös och Rebbe!
 
När alla hade samlats var det dags att traska iväg!
 
Hela vägen (cirka 100 meter) bort till Neja och Robin.
 
Sös!
 
Vi var så himla taggade och så glada över att det var så fint väder.
 
Så kom vi fram till Nejas och Robins hus.
 
Hallåååå?? ÖVERRASKNING!
 
Och de blev inte särskilt förvånade utan hade nästan listat ut att vi skulle kidnappa dem idag. Men de blev glada ändå!
 
Så plötsligt springer killarna in också! Det var ju inte bara Neja som skulle bli kidnappad.
 
Fast det hade de listat ut det också.
 
Kramkalas!
 
Så var det dags för Neja att bli utklädd och samla ihop saker. Vi var väldigt snälla så Neja fick bara den här kronan med slöja.
 
Så sa vi åt henne att ta en festklänning, träningskläder, bikini och vardagskläder. Hon drog ut ungefär hela garderoben för hitta sina saker.
 
Så klädde vi upp henne. Hon hade köpt en fin och ny klänning som hon hade på sig och så kronan på verket såklart!
 
Fina bästis!
 
Så fick hon ta på sig gummistövlar och vi traskade iväg.
 
Hem till Nejas mamma! Bor alla verkligen i Kågeröd, undrar ni? Japp! Det är otroligt mysigt att ha sin familj så nära sig, man känner sig liksom aldrig ensam. Det kan jag intyga som har mina föräldrar och småbröder ungefär 500 meter bort.
 
Det hade dukats upp med mousserande vin och jordgubbar nere vid bäcken i Nejas mammas trädgård.
 
Pang sa det och så hälldes vinet upp.
 
Så åt vi jordgubbar och choklad och skålade för Neja och det blivande bröllopet!
 
Vi sa hej till en groda.
 
Och Neja vadade med sina gummistövlar i bäcken.
 
Så blev det dags för frukost och vi satte oss för att äta. Elin som är Nejas syster hade planerat hela dagen och ordnat med en jättegod frukost.
 
När vi ätit upp var det dags för att traska iväg mot vårt första uppdrag!
 
Till en blomsteraffär i Kågeröd som heter Madame Plantier!
 
Vi var taggade.
 
Här skulle vi få lära oss hur man binder blombuketter!
 
Floristen visade oss alla blommor och hur vi skulle binda. Sedan var det bara för oss att sätta igång!
 
Vi svor lite och blev lite frustrerade. Men det var samtidigt roligt och lärorikt!
 
Neja gjorde en megastor bukett med en massa grönt.
 
Johanna!
 
"Ta bild på mig Sofie". "Okej då".
 
Så började vi bli klara. Jag fick G+ i betyg! Eller ja, floristen sa att jag definitivt var godkänd. Jag var nöjd i alla fall!
 
Carro redo att gifta sig! Behövs bara en brudklänning.
 
Jag övade på min "brudtärnegång". Som ni vet är jag stolt brudtärna och måste ju öva på hur jag skall göra min stora entré i kyrkan.
 
Och här är hela gänget! En så himla rolig grej att göra på en möhippa! Neja älskar blommor också så det passade perfekt.
 
När vi var klara traskade vi hem till Nejas mamma igen för att äta lunch.
 
Nejas styvpappa Micke stod och grillade. Så himla snällt. Vi kände oss verkligen uppassade!
 
Men innan lunchen skulle vi leka lite!
 
Vi hade alla tagit med oss saker som skulle representera antingen oss eller en händelse med oss och Neja. Till exempel tog jag med mig ett litet paket Coco Pops då det var det enda Neja åt hemma hos oss när vi gick på gymnasiet eftersom Neja är glutenallergiker och inte kan äta bröd. Därefter skulle Neja gissa vilken sak som tillhörde vem. Det var roligt att se vad alla hade tagit med och om Neja kunde gissa sig till rätt person. Det var ganska svårt!
 
Så var det dags för lunch! Kycklingfilé med potatissallad och tomatsallad och därefter lite glass till efterrätt. Jag tog bara pyttelite glass för jag var så himla mätt efter maten. Nejas mamma och styvpappa är otroligt duktiga på att laga mat!
 
Så bytte vi om till träningskläder och åkte in till Helsingborg. Vad skulle vi göra nu?
 
Eftersom vi skulle göra saker som kanske är lite jobbigt för kroppen, tackade Marica här för sig. Men det är inte särskilt konstigt eftersom hon är gravid i vecka 35! Då skall man minsann inte springa omkring som en galen person. Så vi kramade om Marica och sa att vi ses snart igen.
 
Så gick vi in här! Gissa vad vi skulle göra!
 
Jag var i alla fall väldigt taggad! Men vad det var vi gjorde får ni se i nästa inlägg!

Kommentarer
Postat av: J

Åh vad mysigt, ser fram emot resten av bilderna! Känner floristen, Anna, jättesjyst tjej :)

2014-07-08 @ 13:01:27
URL: http://jawnas.se
Postat av: Caroline

Haha det känns som om jag behöver något mer än en brudklänning...hmmm...vad kan det vara? Vad kan det vara? ;)

Svar: Haha söte! <3
Sofie

2014-07-08 @ 19:16:27

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0